Längesen

Oj! Nu är det nästan ett halvår sedan sist! Tiden har visst bara flugit iväg, säger mamma i alla fall. Kanske lite för mig också. Jag har visst fått vattkooppel över hela kroppen enligt mamma och pappa. Fast jag vet att det myggbett! Det är myggor överallt! Idag var det en som attackerade min spargris! Eller, ja, det var vad jag skrek till mamma. 'Mygga' är mitt nya favoritord.

Det är lite rörigt hemma nu... Mamma har börjat jobba och pappa också för den delen. Man ser på mamma och pappa att dom är gladare nu och det tycker jag är skönt. Fast det är lite dåligt att jag inte får träffa mamma lika mycket som jag fått innan hon började jobba. Därför måste jag gosa extra mycket med henne när hon kommer hem igen. Jag saknar henne så mycket när hon är borta att jag skriker 'MAMMA' och springer till henne när hon öppnar ytterdörren. Då ser jag att hon blir glad.

Jag ska få en liten vovve. Vabis. Pappan heter Tarzan och mamman heter Kajsa. Jag har träffat henne flera gånger, men jag får aldrig ta med henne hem. Mamma säger att hon måste vara åtta veckor. Det låter kort, men det känns jättelångt... Jag vill ju ha henne NU!

Nu ligger jag i min säng och ropar på mamma. Jag hoppas att hon kommer snart. Typ nu!

Kommentarer
Postat av: Carina

Prickiga flickan, mormor älskar dig puss

2010-07-01 @ 23:23:32
URL: http://marinacoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0