Pust, vilken dag!

Idag är det pappas födelsedag, mamma fyller imorgon. Jag spenderade första halvan av dagen med att vara i vägen när mamma och pappa tokstädade det sista inför kalaset.  Jag tror jag har världens mest korkade föräldrar som verkligen inte förstår att jag försöker hjälpa till med att möblera om mina leksaker från där mamma och pappa lägger dem till dit jag vill att de ska ligga! Låt mina leksaker vara!

Vid fyra kom momme och offa, men offa var tvungen att åka på en gång eftersom det var inbrott på skroten. Jag hatar de där bärplockarna! De gjorde så att jag knappt fick träffa offa idag! Men som tur var kom ammo och faffa en liten stund efter och moster Kickis och Conne. Så kom ju Erika och Fula Farbrorn (UB) med barnen. Dennis var jättekul att leka med. Linus var bara söt. Jag var tvungen att vara så försiktig med honom och då var det inte roligt. Jag fattar inte varför jag måste vara det för? Den som ger sig in i leken får väll leken tåla..? Tyvärr blev jag tvungen att sluta leka efter ett tag, när alla skulle åka hem.

När offa hade fått tag i skurkarna och polisen hämtat dem kom han hit igen och fikade lite och hämtade momme. Jag ville inte att han skulle åka! Nästa helg vill jag åka dit. Hoppas att momme och offa kan leka med mig då!

Sen det blev folktomt har jag lekt med min kycklingkebab med ris som pappa beställde från pizzan vi alltid äter på. Vad heter den nu igen..? Asp..asperger..? Asp..löv..end... ASPENDOS! Så var det ja! Mamma och pappa måste dammsuga igen. Hihihi! Vad synd..

Nu börjar jag bli lite trött, så nu måste jag börja gnälla också. Det är viktigt det. Inte kan man låta mamma och pappa tro att jag är snäll jämt!? Lite ska de allt ha! Hihihi! Nej, nu så.. Ge mig välling, en torr blöja, Jajja och tutten så hoppar jag ner i sängen och sover hela natten. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Helen

hihi va kul att du fått en egen blogg.. lite foton kan du väl be mamma lägga upp så jag får se hur stor du har blivit.. kram kram från mammas kusin Helen

2009-09-06 @ 22:42:07
URL: http://helenw78.blogg.se/
Postat av: Tilda

Klart mamma ska få knäppa nya kort åt mig som jag kan posta här på bloggen. =)

2009-09-07 @ 13:59:34
URL: http://tildaceriksson.blogg.se/
Postat av: Kickis

Hihi lilla stumpan va kul de är å läsa din blogg! :D Du är moster älskling! :) <3

2009-09-08 @ 08:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0