Llådär!

Nu har jag varit hemma i hela två dagar från dagis. Vat ni varför? Jo, för natten till igår hostade jag så jag kräktes ner hela mammas sida av sängen. Hihi, tji fick hon för att hon gav mig medicin! (Stackars Jajja strök tyvärr med han också.) Igår kräktes jag tre gånger till.. Det var äckligt. Mamma säger att hon inte tror att det är magsjuka eftersom jag slutade hosta och kräkas samtidigt. Hon säger att hon tror att jag rensade systemet på allt slem genom att kräkas upp det. Jag har ju faktiskt varit förkyld länge och dragit i mig mycket slem, så det är inte omöjligt, säger mamma.

Idag tycker mamma attt jag inte kan vara stilla i en enda sekund. Fast det stämmer inte för mamma har klippt både lugg, finger- och tånaglar idag. Jag var ju lite snäll mot mamma och gav henne bara två vansinnesutbrott istället för de ordinarie fem.

Imorgon kommer pappa hem. Mamma sa, vid middagsbordet, att hon blev lite förtvivlad på affären tidigare idag när jag gick och ropade "pappa". Jag vet inte vad förtvivlad betyder, men det såg inte ut som att det var positivt. Jag ser på mamma att hon tycker att det är jobbigt att pappa inte är hemma, så jag försöker trösta henne så mycket jag kan. Jag låter till och med henne sova i samma säng som mig! Óch så säger jag ju att jag älskar henne mer än tio gånger per dag. Då blir hon glad igen. Till jag somnat i alla fall, sen vet jag inte..

Nu ska jag nog snart bajsa för det har jag inte gjort idag. Mamma + bajsblöja = DUSCHA! Nu måste jag nog ställa mig och försöka bajsa en stund. Jag vill duscha för det älskar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0